Najlepsze przedtreningówki na masę

Najlepsze przedtreningówki na masę
Oceń artykuł

W jaki sposób znaleźć motywację do wykonania ciężkiego treningu po długim dniu w pracy lub na uczelni? Z pomocą przychodzą różnego rodzaju suplementy przedtreningowe, które skutecznie pobudzają organizm do wysiłku, zwiększając naszą siłę i wydolność. Dzięki nim jesteśmy w stanie wykonać nasz trening w 100%.

Jaka jest dobra przedtreningówka na pompę?

W składzie pobudzaczy przedtreningowych znaleźć możemy między innymi:

  • kofeinę – zwykle jej dawka waha się od 100 do 400 mg. Jedna porcja takiej przedtreningówki na masę jest nam w stanie dodać więcej energii niż filiżanka mocnej kawy lub puszka napoju energetycznego,
  • kreatyna – głównym jej zadaniem jest uzupełnienie ATP w organizmie, których poziom spada podczas wysiłku fizycznego,
  • beta alanina – skutecznie pobudza ona nasz organizm i stymuluje produkcję karnozyny, co przekłada się na większą wytrzymałość mięśniową,
  • arginina – zwykle możemy ją znaleźć w formie alfa-ketoglutaranu, co sprawia, że przyczynia się ona do zwiększenia produkcji tlenu azotu, który powoduje rozszerzenie naczyń układu krwionośnego.

Oprócz tego, najlepsze przedtreningówki na pompę mogą również zawierać:

  • aminokwasy BCAA – to aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach. Ich działanie polega na pobudzaniu syntezy białek i zwiększaniu hormonów anabolicznych. Przyczyniają się one do zahamowania katabolizmu mięśni, chroniąc je przed rozpadem,
  • niacyna – pomaga w syntezie oraz rozkładzie węglowodanów, aminokwasów i kwasów tłuszczowych w przemianach metabolicznych mających na celu uwalnianie energii,
  • taurynę,
  • magnez,
  • potas,
  • sód,
  • wapń,
  • witaminę B12.

Na co zwrócić uwagę wybierając dobrą przedtreningówkę na pompę?

  • ilość substancji aktywnych w składzie oraz dawka każdego z nich,
  • podejrzane nazwy składników aktywnych,
  • obecność dodatkowych substancji aktywnych takich, jak wyciąg z żeń-szenia, tauryna czy bioflawonoidy.

Odżywka przedtreningowa to produkt przeznaczony dla osób ćwiczących na siłowni lub uprawiających inną dyscyplinę sportową. Nie powinny jej stosować osoby poniżej 18 roku życia. Młodsze osoby, zamiast po pobudzacz przedtreningowy sięgnąć mogą po kawę.

Warto tutaj również wspomnieć o negatywnych skutkach zażywania suplementów przed treningiem. Zalicza się do nich między innymi zawroty głowy, rozdrażnienie, osłabienie oraz przyspieszone bicie serca.

Swoją przygodę z odżywkami przed treningiem najlepiej zaczynać od najsłabszych produktach. Nigdy nie należy przekraczać zalecanej dziennej dawki przedtreningówki. Może być to bowiem tragiczne w skutkach – w skrajnych przypadkach konieczna może okazać się wizyta w szpitalu.

Dobre suplementy przedtreningowe można znaleźć w sklepie Budujmase.pl.